نیلوفرانه | روانشناسی - روانکاوی - مشاوره

  • ۰
  • ۰

برج گالاتای به عنوان یک سمبل برای استانبول به حساب می آید، بنایی که با بالا رفتن از آن می توانید به تماشای شهر استانبول و جزیره زیبای پاریم آدا بنشینید. پیشنهاد می کنیم حوالی غروب رفتن به این برج را انتخاب کنید، چشم انداز غروب خورشید و تنگه زیبای بسفر روبرویتان حس و حال بسیار لذت بخشی است. اگر به بالای آن رفتید دورتادور آن را بچرخید و با گرفتن عکس های یادگاری از آن بالا خاطره تان را برای همیشه زنده نگه دارید. در برج گالاتای رستورانی وجود دارد و اگر به آنجا رفتید و گرسنه شدید می توانید لحظاتی در بالای برج خوشمزه ترین غذاهای ترکی را میل نمائید. نکته جالب دیگر این برج نام آن است که تداعی کننده نام تیم فوتبال معروف ترکیه، گالاتاسرای است.علاوه بر این لازم است بدانید که برج گالاتا در استانبول تا سال ۱۷۴۹ به عنوان بلندترین ساختمان استانبول مشهور بوده است.

 

تاریخچه برج گالاتا

برج گالاتا در سال ۱۳۴۸ میلادی و با معماری معمول همان زمان به سبک رومانِسک ساخته شد که در ابتدا با نام برج مسیح یا (Christea Turris) خوانده می‌شد.

در طول سالهای طولانی استفاده از این برج به صورت‌های نظامی، مدنی، فرهنگی و در آخر به عنوان یک هدف گردشگری ادامه داشته‌است اما در طول این زمان طولانی حوادثی از جمله آتش‌سوزی و زلزله برای این برج مخرب بوده‌است که باعث بازسازی‌های متعددی در آن شده‌است. آخرین بازسازی مهم برج به سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۷ بازمی‌گردد که توسط دولت انجام شد. در این بازسازی علاوه بر سقف، تعویض فضای چوبی داخلی با سازه بتنی در دستور کار قرار گرفت و انجام شد و پس از این بازسازی برج به عنوان یک جاذبه برای عموم مردم بازگشایی شد و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.

 

رزرو و مشاهده خدمات و قیمت تورهای استانبول از آرند تور

با مراجعه به سایت arandtour.com می توانید از آخرین تورهای در حال برگزاری مطلع شوید.

  • ۰۱/۰۹/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی