نیلوفرانه | روانشناسی - روانکاوی - مشاوره

  • ۰
  • ۰

«این همه از تاثیر بک لینک روی سئو گفتی، ولی من اصلا نمی‌دونم بک لینک چی هست؟» این از آن سوالات تکراری و همیشگی است که در بحث سئو همیشه مطرح می‌شود. صاحبان وبسایتی که می‌خواهند روی سئوی سایتشان کار کنند و کسب و کارهای آنلاینی که دنبال گرفتن رتبه در گوگل هستند، این سوال را خواهند پرسید. هرچه درباره بک لینک (Backlink) می‌خواهید بدانید در اینجا آورده شده: سئو چیست؟ بک لینک چیست؟ چطور بک لینک بسازیم و برای ساخت بک لینک به چه نکاتی توجه کنیم؟ بک لینک چه تاثیری در سئو دارد؟

 

بک لینک چیست؟

بک لینک (Backlink) که به لینک‌های ورودی (Inbound links, incoming links) و لینک‌های یک طرفه (One way links) هم معروفند، آن دسته از لینک‌هایی هستند که کاربران را از سایت A به صفحه‌ای از سایت B (یعنی سایت شما) می‌رسانند. مثلا سایت A، یک سایت گردشگری است که مطلبی درباره برنامه سفر یزد نوشته و در آن به یکی از مطالب سایت B که راجع به یزد است، لینک داده است.

گوگل و بقیه‌ی موتورهای جستجو، بک لینک ها را در حکم امتیازی برای سایت B می‌دانند. چرا؟ چون اگر سایت B، سایت خوبی نبود و مطالب ارزشمندی نداشت، هیچوقت سایت A چنین کاری انجام نمی‌داد. بنابراین بک لینک ها تاثیر زیادی برای رتبه بندی سایت‌ها دارند.

 

چرا بک لینک مهم است؟

بک لینک ها به محبوبیت سایت و اعتبار دامنه (دامین آتوریتی – Domain Authority) کمک می‌کنند. وقتی خزنده‌های موتورهای جستجو مثل گوگل به سایت‌ها سر می‌زنند، به جز بررسی محتوای صفحات به لینک‌های داخلی هم سر می‌زنند. هرچقدر بک لینک های سایتی بیشتر باشد، اعتبار دامنه بالاتر خواهد رفت و رتبه بهتری در گذر زمان نصیبتان خواهد شد. در نظر موتورهای جستجو، بک لینک ها مثل رای هستند که یک سایت به سایت دیگر می‌دهد. پس هرچقدر این تعداد رای‌ها بیشتر باشد، رتبه بهتری هم نصیب سایت خواهد شد. پس،

  • بک لینک ها می‌توانند رتبه ارگانیک سایت شما را بالا ببرند.
  • بک لینک ها به گوگل کمک می‌کنند تا صفحات را سریع‌تر ایندکس کند.
  • بک لینک ها، ترافیک ریفرال بیشتری را وارد سایت می‌کنند.
  • بک لینک ها با دادن اطلاعات اضافی و مفید به کاربران، به آن‌ها کمک می‌کنند که تجربه اینترنت گردی بهتری داشته باشند و به نیازشان را رفع کنند.
  • ۰۱/۰۹/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی