نیلوفرانه | روانشناسی - روانکاوی - مشاوره

  • ۰
  • ۰

این عنوان جذاب می‌تواند برای ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. تقریبا هیچ کاری در دنیا زنانه و مردانه ندارد. ولی هستند اموری که به هر دلیل آقایان در آن بیشتر به چشم می‌آیند. این اتفاق از یک دلیل مهم نشات می‌گیرد و آن مردمحوری و مردسالاری جهان است. حتی جهان مدرن نیز به بسط این محوریت و سالاریت تلاش می‌کند. اما من معتقدم خانم‌های نویسنده معمولا خالقان شیرین‌تری هستند. در اینجا با بهترین نویسندگان زن خارجی آشنا شوید. 

 

جی.کی رولینگ

نویسنده‌ی انگلیسی و خالق هری‌ پاتر و آن جهان جادوگری‌اش. نویسنده‌ای که از درّه‌ی عمیق و تاریک زندگی و واقعیت توانست بر قله‌ی شهرت و ثروت فرود آید. او یکی از فهرست نویسندگان زن معروف خارجی است که علاوه بر اینکه آثارش در قالب کتاب هم به اقصی نقاط جهان سفر کرده است، باعث مجموعه‌ی سینماییِ موفقی نیز بوده است. خانم رولینگ با نام مستعار «رابرت گالبریث» مجموعه داستان جناییِ موفقی برای بزرگسالان نوشته است. مجموعه «کورمورن استرایک» تا کنون پنج کتاب شده است.

 

تونی موریسون

تونی موریسون اولین زن رنگین پوستِ جهان است که جایزه‌ی نوبل ادبیات دارد. اولین زن رنگین پوستِ جهان است که کرسی استادی‌ای در دانشگاه پرینستون داشت. او برنده‌ی جایزه پولیتزر نیز هست.

ایشان برای رمان محبوب جایزه‌ی پولیتزر را دریافت کرد که در ایران توسط نشر چشمه و ترجمه‌ی خانم شیرین دخت دقیقیان، با نام دلبند منتشر شده است.

 

مارگارت اتوود

نویسنده‌ی مشهور کانادایی که از او سرگذشت ندیمه جزو مشهورترین آثار تصویری و ترجمه‌ای است.
این شاعر و نویسنده مطرح که اغلب آثارش را پیرامون یک زن در هجوم پدرسالاری و مردسالاری است، اکنون هشتاد و دو ساله است و از مشاهیر کانادا به حساب می‌آید. ایشان یکی از بنیانگذارانِ «جایزه شعر گریفین» و نیز «بنیاد نویسندگان کانادا» است. آثار او با یک نگاه رئالیستی و مضامین اجتماعی به «زنان» می‌پردازد. خانم اتوود تاکنون بیشتر از پنجاه جایزه‌ی ادبی کسب کرده‌اند و درجات افتخاری بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کانادا را دریافت کرده اند. ایشان یکی از معروف ترین نویسندگان رمان زن در جهان هستند. سرگذشت ندیمه، چشم گربه و آدمکش کور از آثار مطرح این نویسنده بزرگ است.

 

ویرجینیا وولف

«ویرجینیا وولف» نویسنده، ناشر و منتقد انگلیسی با گذران زندگی در خانواده‌ای نیم اشرافی و مرفه یکی از سردمداران ادبیات نوگرا است. «جریان سیال ذهن» که یک شکلِ روایت است، آنقدر در آثار خانم وولف جاافتاده و خواندنی‌ست که سال‌هاست نویسندگانی درصدد رسیدن به جایگاه وولف در این شکل از روایت هستند. ویرجینیا وولف که در طول زندگی خود همواره در پی ادبیات و نویسندگی بود یک فیمینیستِ مطرح دوران نیز هست و در خارج از رمان‌هایش و در کتابی با عنوان اتاقی از آن خود صریح و شیوا به مسئله زن و پیرامونِ مردسالارانه‌اش می‌پردازد. 

 

جین آستین

جین آستین نویسنده‌ی ظرایف است. ظرایف و جزییات در آثار این نویسنده قرن نوزدهِ انگلستان سبب شده است که خوانندگانش بتوانند به جهان قصه‌های او سفر کرده و پا جای پای شخصیت‌های رمان‌هایش بگذارند. این نویسنده غرور و تعصب را نوشته است که جزو آثار ماندگار تاریخ بریتانیا است و تاکنون به اکثر زبان‌ها ترجمه شده و بسیار بسیار نمایش و فیلم با برداشت از این اثر و دیگرآثار نویسنده ساخته شده است.

  • ۰۱/۰۹/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی