نیلوفرانه | روانشناسی - روانکاوی - مشاوره

  • ۰
  • ۰

خیانت عاطفی به معنی عدم وفاداری در ازدواج یا یک رابطه است. چنین مسئله ای می تواند بناین خانواده را دچار لغزش کرده و افراد درگیر در آن رابطه را به سختی بیاندازد. این مشکلی است که منجر به ایجاد حس تنهایی، جدا افنادگی، گسستگی و سردرگمی می گردد. گاهی هم یک رابطه را به طور کلی تخریب می کند. در غیر این صورت با تلاش خود و با همراهی یک درمانگر، می توانند رابطه را بازیابی کنند. تعریف خیانت در بین افراد متفاوت است. ممکن است یک رفتار در نظر شما خیانت محسوب شود اما از نظر یک فرد دیگر خیانتی در کار نباشد. ممکن است اگر شریک عاطفی شما، فیلم های پورن نگاه کند، شما این رفتار را خیانت تلقی کنید اما همین رفتار از دید یک فرد دیگر کاملا عادی باشد. رفتار هایی از این دست، احساس بی کفایتی در طرف مقابل ایجاد می کنند.

تحقیقات نان داده اند که بزرگسالان در آمریکا تمایل به تک همسری دارند. این در حالی است که تا حدود 20 درصد از آنها درگیر روابط خارج از زناشویی هستند. این اتفاقات هزاران بار به دلایل مختلف به وقوع می پیوندد. یکی از آنها می تواند نارضایتی از رابطه باشد. یک رابطه موفق باید به هردو طرف احساس ثبات و امنیت بدهد. همچنین لازم است که صمیمیت عاطفی و هیجانی نیز ضمیمه این امنیت و ثبات شود. نقص در هرکدام از این ابعاد می تواند رضایت از رابطه را تا حد معناداری کاهش دهد؛ اما خیانت همیشه به دلیل نارضایتی از ارتباط نیست. ممکن است شریک عاطفی شما به دلیل گره های روانی فردی اش وارد یک رابطه دیگر شود.

مشاوره طلاق

زوجین ممکن است برای حفظ زندگی مشترک خود به یک مشاور خانواده مراجعه کنند؛ اما اگر تصمیم شما به جدایی و طلاق است، باید به دنبال مشاوری که در حوزه طلاق تخصص دارد بگردید. زمانی که تصمیم به طلاق میگیرید، فورانی از هیجانات و احساسات را تجربه می کنید. فراموش نکنید که برای عبور از این مسیر سخت، حتما به راهنمایی و حمایت احتیاج دارید. آیا تا به حال چیزی درمورد مشاوره طلاق شنیده اید؟ بسیاری از زوج هایی که تصمیم به جدایی گرفته اند، از این روش برای گذار از این مسیر کمک می گیرند. این مشاوره، یک ابزار کاربردی برای کمک به افراد جهت تسهیل مواجهه با رویداد های مهم زندگی شان، حین و پس از طلاق است. به عنوان مثال، مسئله حضانت فرزند، یکی از درگیری های اصلی زوجین چس از جدایی است که از طریق این نوع از مشاوره قابل بررسی و حل و فصل است. اگر شما هم در چنین موقعیتی قرار دارید، بهتر است برای یافتن یک مشاور متخصص در این زمینه اقدام کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی