نیلوفرانه | روانشناسی - روانکاوی - مشاوره

  • ۰
  • ۰

برای تدوین استراتژی سئو off page یا بررسی اقداماتی که انجام دادید نیاز به ابزارهایی دارید که راه را برایتان هموارتر کند. اساسا طرح‌ریزی هر استراتژی سئو بدون کمک‌گرفتن از ابزارها، غیرممکن است؛ بنابراین لازم است در این بخش آشنایی مختصری با ابزارهای تحلیلی سئو خارجی سایت داشته باشیم.

Semrush

ابزار تحلیلی Semrush نامی آشنا برای کسانی است که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند. سمراش به شما کمک می‌کند وضعیت سئو سایت را از جنبه‌های مختلفی بررسی کنید؛ استراتژی‌های جدید تدوین کنید یا نحوه‌ی عملکرد خود تاکنون را بسنجید.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های سمراش آنالیز بک‌لینک آن است که علاوه بر بخش‌های مفید‌ و کلیدی زیادی که دارد، امکان تحلیل رقبایتان را نیز فراهم کرده است.

Ahrefs

ابزار دیگری که در بین سئوکاران بسیار محبوب و معروف است، ابزاری نیست جز Ahrefs. تحلیل بک لینک، تعیین استراتژی لینک سازی، تحلیل سئو خارجی رقبا تنها بخش کوچکی از امکاناتی است که Ahrefs در اختیار شما می‌گذارد.
برای بررسی عملکرد سئو خارجی سایتتان کافی است وارد بخش Site Explorer شوید و در باکس جستجو آدرس کامل سایت را وارد کنید. در اینجا می‌توانید از گزینه‌های Domain، subdomain یا حتی Exact استفاده کنید؛ بستگی دارد برای تحلیل خود نیاز به چه نوع داده‌هایی دارید.

Moz

یکی از بخش‌های مهم در ابزار Moz Pro دارد، بخشی است با نام Link explorer است. این بخش امکان مقایسه بک لینک سایت خودمان و سایت رقبا را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این بخش علاوه بر مشاهده لینک های وردی به سایت خودمان می‌توانیم بر اساس نوع لینک سازی رقبا دست به تدوین استراتژی بک لینک آینده‌مان بزنیم. برای این منظور تنها کافی است ورودی‌های سایت رقبا را چک کنیم.

 

سئو خارجی به همان اندازه سئو داخلی و سئو فنی مهم است. اگر می‌خواهید سئو شما موفقیت‌آمیز باشد، باید هر دو نوع را به‌خوبی انجام دهید. وقتی به لینک سازی فکر می‌کنید، راه ساده را انتخاب نکنید، اما سعی کنید از سایت‌های معتبر بک لینک بگیرید. هرچقدر سایتی که به شما لینک بدهد، معتبرتر باشد، شما نیز معتبرتر خواهید شد. در گذشته، می‌توانستید به‌راحتی هزاران لینک دریافت کرده و از رتبه بالاتری برخوردار شوید، اما امروزه این خبرها نیست و باید سعی و تلاش بسیاری کنید. سئو و تکنیک‌های سئو خارجی را به‌صورت مداوم انجام دهید تا افزایش رتبه چشمگیری را شاهد باشید.

  • ۰۱/۰۸/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی