نیلوفرانه | روانشناسی - روانکاوی - مشاوره

  • ۰
  • ۰

نوجوانی دوران عجیبی است. نه دیگر کودک محسوب می‌شویم و نه هنوز بزرگسالیم، اما خصوصیات هر دو دوره در ما نمایان است. در این دوران هیجانات کودکی‌مان را با خود به دنیای واقعی بزرگسالان می‌بریم و قوه تخیل‌مان باعث می‌شود به جهان‌های جدیدی پا بگذاریم. نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از کتاب برای نوجوانان وجود دارد که نویسندگان آنها هیجان و تخیل را با هم ادغام کرده و ما را به قلب واقعیت‌های زندگی می برند تا بیشتر برای این دوره حساس آماده شویم. 

آنی شرلی

رمان آنی شرلی قصه دختر ۱۲ساله یتیمی است که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود. این رمان دخترانه زیبا از بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان است که با گذشت سال‌ها هنوز در خاطره نسل‌های گذشته باقی مانده است و نسل جدید نیز می‌توانند با داستان زندگی آنی شرلی که سراسر عشق و دوستی است، ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

بابا لنگ‌دراز

جودی ابوت دختر پرهیجان و موقرمز قصه به همراه ۹۷ دختر دیگر در پرورشگاه زندگی می‌کند. چهارشنبه‌ها برای آنها روز مهمی است زیرا در این روز افراد نیکوکار به پرورشگاه می‌آیند تا بچه‌ها را به سرپرستی قبول کنند. زندگی جودی از چهارشنبه‌ای که یک حامی بسیار پولدار مخارج تحصیلی‌اش را به‌عهده گرفت رنگ‌وبویی تازه پیدا کرد؛ اما شرط این میلیونر اسرارآمیز که نمی‌خواست نام خود را فاش کند این بود که  جودی شرح‌حال خود و پیشرفت تحصیلی‌اش را هر ماه برای او در نامه بنویسد و توقع نداشته باشد پاسخی دریافت کند.

 

کتاب‌دزد

کتاب‌دزد روایت قسمتی از داستان زندگی دختری به نام لیزل است که در بحبوحه جنگ جهانی دوم و آلمان نازی اتفاق می‌افتد. لیزل در یکی از بحرانی‌ترین لحظه‌های زندگی خود و در مراسم دفن یکی از عزیزانش، کتابی را از یک گورکن می‌دزد. البته این آخرین کتاب‌دزدی او نیست؛ با سرقت کتاب از خانه‌‌ای اشرافی و مطالعه‌ی پنهانی آنها، گویی دریچه جدیدی از دنیا به روی او گشوده می‌شود. درواقع خواندن کتاب باعث می‌شود او راحت‌تر با شرایط وخیم خانوادگی و اجتماعی کنار بیاید.

 

زنان کوچک

این رمان دخترانه برای نوجوانان بسیار آموزنده است چراکه روایت‌گر سختی‌ها و محدودیت‌هایی است که از سال‌ها پیش تاکنون بر سر راه دختران نوجوان و جوان قرار دارد. رمان زنان کوچک داستان زندگی چهار خواهر که هرکدام ب‌ نوعی برای تحقق رویاهای خود تلاش می‌کنند را روایت می‌کند. بزرگترین دختر خانواده که به بچه‌ها درس می‌دهد و به تجملات علاقه‌مند است مارگارت نام دارد. جوزفینِ 15ساله شخصیت محوری داستان، نمایشنامه می‌نویسد و به خواندن و نوشتن بیش از هرچیز علاقه دارد. الیزابت بیشتر از دیگر خواهرها در خانه کمک می‌کند و به پیانو علاقه دارد. چهارمین خواهر که از همه زیباتر و البته کمی مغرور است، نقاشی می‌کشد.

 

دختری که ماه را نوشید

این داستان جادویی شما را به قلب جنگلی می‌برد که مردم شهر هر سال نوزادان خود را به عنوان قربانی در آن رها می‌کنند. جادوگری به نام زان با خوراندن نور ستاره به نوزادان از مرگ‌شان جلوگیری می‌کند، اما دست‌برقضا یکی از این نوزادان صاحب قدرت جادویی و خارق‌العاده‌ای می‌شود که مهار کردن او را مشکل می‌سازد. او دختری بود به نام لیانا که به جای ستاره ماه را نوشید! این داستان عجیب تا آخرین دقایق همچنان خواننده را غافل‌‌گیر می‌کند 

 

 

دزیره

آن ماری سلینکو فعال سیاسی، خبرنگار و نویسندۀ رمان دزیره، وقتی ضمن تحقیقات خود داستان عشق دزیره و ناپلئون بناپارت را از زبان یکی از اقوام او شنید تصمیم گرفت این داستان را بنویسد. داستان کتاب دزیره از دفتر خاطرات دزیره کلاری نقل می‌شود. دختر ریزنقش چهارده‌ساله‌ای که از خانواده‌ای پولدار است، خواهرش قبلا با برادر ناپلئون ازدواج کرده و اکنون خودش قرار است با ناپلئون بناپارت نامزد کند. اما جاه‌طلبی‌های ناپلئون هم در مسیر سیاسی و هم در زندگی شخصی‌اش نمایان می‌شود و سرنوشت دزیره را نیز به کلی تغییر می‌دهد.

 

برای خرید این 6 رمان دخترانه برای نوجوانان می توانید به سایت بوکلند مراجعه کنید. 

  • ۰۱/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی